9.09.2017 | Artykuły, Baza wiedzy, Perfumy

6 najbardziej kontrowersyjnych reklam perfum, których nie pokażesz dzieciom (18+)

Nic tak dobrze nie sprzedaje jak seks. Które reklamy perfum wzbudziły kontrowersje? Które były zakazane? Zobacz 6 kampanii promocyjnych perfum, które mają etykę gdzieś. UWAGA! DOZWOLONE OD 18 LAT!

Kontrowersyjne reklamy perfum

Miejsce 6. Seksowne i radosne perfumy CK One

W latach 90. Calvin Klein zdefiniował nową kategorię perfum unisex. Reklama z młodziutką Kate Moss doskonale oddawała charakter perfum CK One – była zbuntowana, młodzieńcza i seksowna.

W tamtych czasach kampania wzbudzała kontrowersje – całujące się pary i półnadzy mężczyźni budowali atmosferę orgii. Dziś to nie szokuje tak jak kiedyś. Z okazji 20-lecia zapachu w 2014 roku powstał nowy spot perfum Calvin Klein One, który udowadnia, że nasze czasy są dużo bardziej odważne. Homoseksualne pary w miłosnych uściskach, niemal nagie modelki i równie nadzy modele, alkohol i obraz wiecznej imprezy pokazują, że mocno zwolniliśmy hamulce. Wystarczy popatrzeć:


Uwaga!

Reklama perfum CK One jest zdecydowanie NSFW*

*Not Suitable For Work – nieodpowiednia do oglądania w pracy


Miejsce 5. Zakazane perfumy Secret Obsession i sutki Evy Mendes

Golizna w reklamach perfum Calvin Klein nikogo już nie szokuje? A jednak! W 2008 roku wiele stacji telewizyjnych odmówiło wyemitowania reklamy CK Secret Obsession. W Stanach Zjednoczonych spot z półnagą Evą Mendes i jej migającymi w kadrze sutkami mógł być emitowany tylko po godzinie 9 wieczorem. W internecie możesz podziwiać go bez limitu:

Miejsce 4. Uzależniające Opium – perfumy Yves Saint Laurent

Reklamy Opium nie są specjalnie kontrowersyjne, ale ich nazwa i otoczka wywołały sporo emocji w 1977 roku. W Stanach Zjednoczonych grupa Amerykanów chińskiego pochodzenia zażądała od Yves Saint Laurent publicznych przeprosin za „jego brak wrażliwości na historię i problemy Chin”. Powstały nawet komitety zwane Amerykańską Koalicją Przeciw Zażywaniu Narkotyków i Opium, które wyrażały oburzenie przeciw „zagrożeniu, które zabiło wiele istnień w Chinach”. YSL chyba miał protesty w poważaniu, bo dalej reklamował perfumy Opium jako nowe uzależnienie, a kontrowersje mu jeszcze w tym pomogły – Opium szybko stało się najlepiej sprzedającym się zapachem.

Reklama Opium z 1977 roku

http://www.dazeddigital.com/fashion/gallery/19779/16/controversial-fashion-ads


To ciekawe!

W 2000 roku, brytyjska organizacja Advertising Standards Authority odnotowała 949 skarg na reklamę Opium z udziałem Sophie Dahl.


Miejsce 3. Niegrzeczne perfumy Marc Jacobs Oh, Lola!

Seksualizacja dzieci – z takim oskarżeniem spotkali się w 2011 roku twórcy kampanii perfum Oh, Lola! Od Marca Jacobsa. Na zdjęciu widzimy 17-letnią modelkę Dakotę Fanning ubraną w infantylną sukienkę i przybierającą wyzywającą pozę. Sama nazwa Oh, Lola! też ma kojarzyć się jednoznacznie. Organizacja ASA zakazała reklamy we wszystkich brytyjskich publikacjach.

Kontrowersyjna reklama perfum Oh, Lola!

http://www.thefashionlaw.com/home/marc-jacobs-ad-sexualizes-a-child-says-british-asa

Miejsce 2. Mistrz prowokacji – reklama M7 Yves Saint Laurent

Kiedy spojrzysz na reklamę perfum YSL M7, jeden szczegół NA PEWNO nie umknie Twojej uwadze 😉 Piękno nagiego męskiego ciała nie spodobało się wszystkim. Autor reklamy, Tom Ford, nie rozumiał oburzenia:

Perfumy YSL nosi się na nagiej skórze. Dlaczego wobec tego mam ją zasłaniać. Ta reklama to akt sztuki! To też hołd dla Yves Saint Laurenta, który wystąpił nago w reklamie w 1971 roku.

Naszym zdaniem reklama perfum YSL jest kontrowersyjna, ale nie wulgarna (przynajmniej tak twierdzi damska część naszej redakcji 😉 )

Kontrowersyjna reklama perfum YSL

http://www.dazeddigital.com/fashion/gallery/19779/4/controversial-fashion-ads

Miejsce 1. Król porno-chic – Tom Ford

Nie mieliśmy wątpliwości, kto powinien zająć miejsce pierwsze w rankingu kontrowersyjnych perfum. Fanfary dla Toma Forda, króla porno-chic. Kampanie perfum Tom Ford for Man są po prostu wulgarne i prowokacyjne. Tom Ford konsekwentnie łamie wszelkie granice. Zgadasz się z nami?

Perfumy Tom Ford - kontrowersyjna reklama

http://www.dazeddigital.com/fashion/gallery/19779/12/controversial-fashion-ads

Kontrowersyjna reklama perfum

http://www.dazeddigital.com/fashion/gallery/19779/1/controversial-fashion-ads

A jakie są Wasze odczucia dotyczące wulgarnych i kontrowersyjnych perfum? Jesteście oburzone, zniesmaczone, a może jesteście na TAK? Podzielcie się w komentarzu na naszym fanpage’u na Facebooku 🙂